Disparitia unui neurochirug

Sofia IonescuN-am auzit si nici n-am citit ceva despre Sofia Ionescu pana in sambata seara. Nu fost doar un medic cu oarece notorietate, ci prima femeie neurochirurg. Nu doar din Romania, ci din lume. Incredibil, nu? Ei bine, acest lucru incredibil a fost privit astfel la Falticeni, orasul ei natal. In rest, doar cateva ziare (Ziarul Financiar, Crai Nou si Timpul-Republica Moldova) si o singura televiziuni(TVR) s-au aplecat acestui „subiect”. Iar prima femeie neurochirug din lume s-a stins pe 21 martie, inainte cu putin timp de a implini 88 de ani, din care 47 petrecuti la munca. Si-a facut meseria aici si in lume, a salvat mii de vieti si a ramas aproape necunoscuta. Nu pot decat sa-i aduc un ultim omagiu prin acest post si sa-i cer iertarea pentru ignoranta care ne caracterizeaza. NOTA: Unica fotografie cu Sofia Ionescu poate fi vazuta doar in Ziarul Financiar, loc de unde mi-am permis sa o iau.

8 Răspunsuri

  1. Tibi, am publicat in Libertatea, prin 2002-2003 un material cu poza despre Sofia Ionescu. Cred ca poti gasi pe google sau in arhiva ziarului. Sarmana femeie traia intr-o saracie lucie. Societatea noastra nu stie inca sa=si respecte valorile.

  2. Simona: adevarat. cam asta face societatea noastra cu valorile. n-am gasit poza ei in libertatea.

  3. eu am auzit acum 3-4 ani cred, intr-o revista de femei (poate avantaje) era un articol dedicat femeilor celebre din romania. asa-zis celebre, ca nu erau cunoscute. se spunea in articol ca, pe vremea lui ceausescu, aceasta doamna a fost chemata de un mare seic sa ii vindece sotia (dat fiind faptul ca barbatii nu aveau voie sa intre in cortul ei, iar d-na Sofia Ionescu era singura femeie neurochirurg a vremii). Din pacate, nu mai putem rascumpara indiferenta. Putem sa incercam sa ii restauram o gloria postuma.

  4. Raluca: Da, asa este. Povestea apare in toate link-urile pe care le-am pus catre articolele cu Sofia Ionescu. Imi place ca esti „cu ochii pe realitate”🙂 .

  5. Am vazut emisiunea Profesionistii, a Eugeniei Voda, unde a fost invitata D-na Doctor Sofia Ionescu. M-a marcat pur si simplu. O asemenea persoana, atat de calda si de inimoasa, eu nu am mai vazut pana acum. Pacat, foarte pacat, ca acesti oameni sunt in anonimat pentru noi in ziua de azi. Cu toate ca am numai 24 de ani, si ca nu am putere de decizie sa fac ceva pentru ei, ma simt vinovat pentru modul in care societatea noastra isi „cinsteste” aceste valori. Mi-e rusine mie de ceea ce fac altii, sau de ceea ce nu fac si ar trebui sa faca. Dar sper ca intr-o buna zi, sa pot eu sa fac ceva.

  6. Cristi: Gandesti prea frumos. Sa nu uiti ca nerecunostinta este copilul legitim al binefacerii. Prea putini vor sa faca intr-adevar ceva si prea multi o spun dar ajung la altceva.

  7. Cei care stim cate ceva nu avem nicio scuza sa nu incercam sa dam mai departe. Noi nu vom putea spune: „pai…nu am stiut…”
    Avem nevoie sa mentinem contactul cu valorile (umane si abstracte), ca sa nu pierdem sentimentul valorii personale.

    Tiberiu, mersi🙂 Te astept si pe blog, este actualizat mai frecvent.

  8. unde si de ce a disparut rubrica mat groazei din Ro libera?

Lasă un răspuns

