Din culisele unei conferinte de presa

N-am mai iesit de ceva vreme din barlog la conferinte de presa, dar am constatat ca nu am pierdut mai nimic. Astazi a avut loc la Intercontinental o intalnire cu presa a primarului Radu Mazare, care s-a oferit sa raspunda astfel intrebarilor legate de sechestrarea averii sale. 12.10. O gramada de jurnalisti despre care habar n-am. 12.15. O vad pe Andreea Liptak, dar nu stiam de unde sa o iau. Frumoasa foc. (Cred ca ea era ☺ ). A vorbit incontinuu la telefon, iar ceilalti gazetari am stat la tigara sau la barfe, mai putin eu care nu-l cunosteam decat pe fotoreporterul nostru Sorin Comanescu 12.30. Radu Mazare a urcat treptele ca un scolar, imbracat intr-o bluza neagra si un sacou alb cu multe buzunare. Pare un pusti pus pe furt. Omul zilei intra calm cu un brat de dosare. Se aseaza si bea o sticla de apa Borsec. Ceilalti am inghitit in sec de la 12.00. N-am vazut nici macar un pahar anemic de apa chioara, nu pomenesc de suc sau cafele. Zeci de jurnalisti stau cu aparatele la panda si tac-pac il imortalizeaza in orice miscare. O fac si eu cu aparatul meu superb Canon S3 ☺ . Radu Mazare: “A inceput campania electorala a baietilor de la DNA”. Foarte calm, primarul spune ca a aflat de sechestru din presa, dar ca el nu a fost informat si habar n-are care-i adevarul. Lucru care s-a lamurit mai tarziu cand DNA a transmis un comunicat in care critica agentia Newsin ca a dat o stire falsa. Deci nici vorba de sechestru. Omul isi prezinta dovezile sale ca este nevinovat, se leaga de Basescu aiurea, ii ataca pe procurori, considera ca este o victima a abuzurilor acestora, se gandeste sa ajunga la CEDO etc samd. Incheie si asteapta intrebari. Pauza. Incep chestionarile banale: “Pe ce au pus sechestru? Dar ce avere aveti?”. Omul ii trimite pe ziaristi la redactie sa verifice site-ul cu averea sa. Cam asta a fost atmosfera cateva minute pana m-am enervat si am inceput sa port un dialog cu primarul, intrebari si raspunsuri care au ocupat mai bine de jumatate de conferinta. Bineinteles ca a mintit si i-am spus ca stiu asta dupa ce am ramas fara multimea de colegi, pentru ca nu se face sa pui intrebarile esentiale in timpul unor expuneri publice decat daca vrei sa faci show. Eu n-am intentionat sa fac spectacol, dar ma mir de calitatea slaba a gazetarilor trimisi la astfel de evenimente. De fapt, nu s-a schimbat nimic. Asa erau si inainte, doar ca erau mai multi cei care puneau intrebari. Poate acum sunt mai buni si nu i-am vazut eu. Nu stiu cat a interesat acest post pe care l-as fi putut scrie oricand in ultimii zece ani. Doar ca la inceput eu nu puneam intrebari, ci imi pandeam victima pe holuri. Acum ma amuz incercand sa fac misto de cei care organizeaza astfel de evenmente, dar subtil… sa nu se prinda toti. Curios: atat organizatorii cat si jurnalistii se duc cam nepragatiti la astfel de ocazii. Un secret: nici eu nu eram prea bine pus in tema cu subiectul lui Mazare, dar este simplu sa ataci pe cineva mergand pe urmele cuvintelor pe care le arunca fraierilor. Care musca…musca ☺ . Nu va intrebati ce voi scrie maine in ziar. N-am scris. Subiectul n-ar fi fost Mazare acum, ci manipularea presei care a pus boticul la savarina in proportie de 100% si a garantat o stire falsa.

8 Răspunsuri

  1. Abia astept sa citesc articolul.Ma intereseaza foarte mult tot ce este legat de manipularea presei(doar pentru sufletul meu care e foarte impovarat).

  2. DNA nu infirma sechestrul. Ci doar ca procedura s-ar fi derulat noaptea. E o diferenta !

  3. Cristi: Nu avem nicio dovada ca s-a pus sechestru pe bunurile lui Mazare. Avem insa un comunicat al DNA care infirma doua fapte importante date de voi si o chestie in coda de peste cu anumite proceduri care nu pot fi spuse presei pe baza etc samd. Poftim comunicat. Eu sunt de partea presei, dar nu pentru manipularea prin presa. In mod normal, Newsin ar fi trebuit sa-si ceara scuze. O groaza de publicatii, tv si posturi radio au preluat informatia voastra si au indus opiniei publice ideea ca Mazare este cu un picior in groapa, in timp ce el se plange ca procurorii DNA au inceput campania electorala. Dovediti sechestrul si dupa aceea imi cer si eu scuze pentru postul in care spun ca am fost dezinformati. Poftim comunicatul DNA (il dau pentru ce care nu l-au citit): „28 februarie 2008
    Nr. 39/VIII/3

    PRECIZARE
    În legătură cu ştirea difuzată de Agenţia de presă NewsIn, în cursul dimineţii de 28 februarie 2008, privind instituirea de către procurorii anticorupţie a sechestrului asigurător asupra averii lui Radu Mazăre, Biroul de Informare şi Relaţii Publice este abilitat să facă următoarea precizare:
    Informaţiile potrivit cărora procedura de aplicare a sechestrului asigurător s-ar fi derulat în cursul nopţii de 27/28 februarie a.c., la acţiune fiind mobilizaţi toţi poliţiştii Secţiei a II-a din cadrul DNA, sunt eronate.
    În conformitate cu reglementările Codului de procedură penală, aceste măsuri nu se efectuează în cursul nopţii, iar participarea întregului efectiv de ofiţeri de poliţie judiciară la această acţiune nu poate fi dispusă, deoarece ar putea periclita celelalte activităţi ale Secţiei II-a.
    În ceea ce priveşte comunicarea actelor procedurale dispuse de procurori pe parcursul urmăririi penale, acestea se înscriu în sfera informaţiilor exceptate de la liberul acces la informaţiile de interes public, în conformitate cu prevederile art. 12 lit. e, f din Legea 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.

    BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE”

  4. Tiberiu, ei spun doar ca procedura nu s-a derulat noaptea…..

    citeste cu atentie: Informaţiile potrivit cărora – procedura -de aplicare a sechestrului asigurător s-ar fi derulat în cursul nopţii de 27/28 februarie a.c., la acţiune fiind mobilizaţi toţi poliţiştii Secţiei a II-a din cadrul DNA, sunt eronate.

  5. Instituirea sechestrului, teoretic, se incheie cand invinuitul, in cazul nostru Mazare, semneaza procesul verbal prin care i se aduce la cunostinta acest lucru.

    Mazare nu a fost ieri in Constanta si din acest motiv nu a fost anuntat oficial de anchetatori. Averea lui aia mare sau mica e acolo….in Bucuresti s-a pus sechestru chiar in alte locatii.
    Continuare: Nu am de ce sa imi cer scuze…imi mentin pozitia chiar si daca am putin noroc voi reveni cat de curand pe acest subiect.

  6. Cristi: asa este. ei spun ca nu s-a desfasurat noapte, dar nici ca a avut loc. Au fost doua erori in articol si una care nu poate fi verificata: cea cu sechestru. Sper ca nu am creat probleme nimanui cu observatiile pe care le fac. Oricum degeaba o fac. Astazi am ajuns la o concluzie trista care nu are legatura cu stirea de pe Newsin, ci cu presa in general. Poate voi scrie candva despre ce este vorba, dar acum nu mai am chef de nimic.

  7. Tiberiu, in privinta faptului ca a avut sau nu loc raspunsul e mai jos : În ceea ce priveşte comunicarea actelor procedurale dispuse de procurori pe parcursul urmăririi penale, acestea se înscriu în sfera informaţiilor exceptate de la liberul acces la informaţiile de interes public, în conformitate cu prevederile art. 12 lit. e, f din Legea 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.

    Plus:

    Am fost la conf lui Mazare. Omul nu a negat un posibil sechestru. El a zis doar ca nu a fost informat oficial. Nici nu avea cum intrucat era in Bucuresti

  8. Cristi: te contrazici singur. Citez din tine🙂 : „Instituirea sechestrului, teoretic, se incheie cand invinuitul, in cazul nostru Mazare, semneaza procesul verbal prin care i se aduce la cunostinta acest lucru”.
    Plus: ce naiba sa spuna la conferinta de presa daca nu stia nimic? Deci nu avea cum sa nege ceva despre care haba n-avea. Faptul ca nu a negat nu inseamna automat ca este real.

Lasă un răspuns

