Banc tehnic despre net

Un cunoscut la 60 de ani m-a rugat sa-i trimit un e-mail. „OK”, spun eu si uit sa-l trimit. Inainte de a inchide telefonul, amicul m-a intrebat: „Nu te supara, dar ajunge mesajul daca am calculatorul inchis?”. Mai real de atat nu se poate! Am lesinat de ras in gandul meu, dar raspunsul a fost sincer: nu. Glumesc, evident. L-am linistit ca ii ajunge scrisorica virtuala chiar daca este stricat calculatorul. Mare uimire am simtit la telefon. In rest, omul este supersimpatic :). Nu le are cu netul si computerul, chiar daca este proprietar de calculator si abonamentul este platit la zi pentru internet, plus poseda una bucata adresa de e-mail 🙂 .

Anunțuri

2 răspunsuri

  1. He, he, he…ha, ha, ha…hi, hi, hi…
    Tare frate…lux…

    Dar exista explicatie 🙂 …pe vremuri la „inceputurili” net-ului (anii ’97-’99) erau firme care dadeau numai email acasa. Pc-Net par example contra 20 lei/luna iti facea NUMAI cont de email.

    Veneai acasa, porneai computerul, apelai „net-ul” cu modemul si din casuta postala iti veneau email-urile in computer (nu erau linii telefonice digitale peste tot…era un chin sa descarci vreun mesaj mai mare de 100k :)) …)

    Frumoasa povestioara ai zis, da uite ca e si o explicatie manca-ti-as… 😉

  2. Da, ce să zic, bună poanta cu emailul. Cînd am văzut titlul care se referă la „banc tehnic” mi-am amintit că am primit pe email o istorioară funny pe care-am s-o reproduc fără permisiunea autorului. Fiindcă nu ştiu cine-i. Poate-i găseşte (poveştii) cineva şi creo relaţie cu e-mail-ul…Despre ecartament

    Ecartamentul standard al cailor ferate din Statele Unite este de 143.5 cm.
    Este un numar foarte ciudat.
    De ce se foloseste acest ecartament? Pentru ca asa se construiau in Anglia, si primele cai ferate din SUA au fost facute de englezi expatriati.

    De ce construiau englezii asa? Pentru ca primele cai ferate au fost facute de oamenii care construisera tramvaiele premergatoare trenului si acesta
    era ecartamenul folosit de ei.

    De ce il foloseau? Atunci cind au inceput sa faca tramvaiele au folosit aceleasi scule si sabloane pe care le foloseau pentru a construi trasuri iar acestea aveau aceasta spatiere a rotilor.

    De ce trasurile aveau nevoie de aceasta distanta intre roti? Ei bine, daca ar fi incercat sa foloseasca orice alta spatiere, rotile s-ar fi rupt in cele din urma pe vreunul din vechile drumuri din Anglia, pentru ca aceasta era departarea dintre santurile sapate de alte roti de-a lungul timpului.

    Cine construise aceste drumuri? Primele drumuri ce acopereau mari distante
    in Europa (si in Anglia) au fost construite de Roma Imperiala, pentru
    legiunile ei. Multe drumuri au fost folosite de atunci pina in ziua de azi.
    Iar carele de lupta romane au sapat primele santuri in ele, iar dupa aceea
    toata lumea si-a potrivit rotile dupa ele, ca sa nu riste sa si le strice.
    De vreme ce carele de lupta erau facute de romani (sau la comanda lor)
    erau toate la fel in privinta standardelor. Ecartamentul cailor ferate din
    Statele Unite de 143.5 cm deriva din specificatiile originale pentru carele
    de lupta romane.

    Birocratia este nemuritoare. Astfel ca, daca vreodata va intilniti cu cine
    stie ce specificatii stranii si va intrebati „de unde curu’ calului le-au
    scos astia?” este perfect posibil sa fie o intrebare corecta, pentru ca, de
    exemplu, carele de lupta romane erau facute astfel incit latimea lor sa fie
    cit fundurile celor doi cai. Astfel am gasit raspunsul la intrebarea de la
    care am pornit initial.

    Si acum partea interesanta. Cind privim naveta spatiala pe platforma ei de
    lansare, vedem doua rachete auxiliare atasate de rezervorul principal de
    combustibil. Acestea sunt „Solid Rocket Boosters” – SRB.
    SRB-urile sunt facute de Thiokol la fabrica din Utah. Inginerii care au
    proiectat SRB-urile ar fi vrut sa le faca mai mari in diametru, dar ele
    trebuiau transportate cu trenul de la fabrica pina la locul de lansare.
    Calea ferata trece printr-un tunel in munti. SRB-urile trebuiau sa incapa
    in tunel. Tunelul este facut pe masura caii ferate, care este la rindul ei
    cam cit dosurile a doi cai.
    Astfel ca, una din trasaturile esentiale a propulsiei celui mai puternic
    mijloc de transport din ziua de azi a fost determinata acum mai mult de
    doua mii de ani, de latimea unui dos de cal.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: