O drama revoltatoare: moartea Nataliei

UPDATE: Cititi articol. Nu am vrut sa scriu despre acest eveniment nedrept, dar revolta m-a impins spre aceste randuri. In aceasta noapte, sotia unui coleg al meu de la Romania libera a murit la cinci ore dupa o operatie de cezariana. Natalia, sotia lui Mihai Ionescu, a fost operata la Maternitatea Giulesti din cauza unor probleme aparute in timpul spitalizarii. Nu a avut zile sau vorbim de malpraxis. Ramane de investigat. Natalia a murit de embolie pulmonara, dupa primele constatari. Medicii au reusit sa-l salveze momentan pe copil. Cred ca doar Dumnezeu stie daca va supravietui. Este revoltator acest deces, mai ales ca Natalia era tanara. Dar mai revoltator este ca nici pana acum nu a fost facuta autopsia. Distrus, colegul meu nu poate face nimic. Cei de la IML nu vor sa-i faca autopsia pentru ca idiotii de la Giulesti nu au atasat fisa medicala in spatele documentului care o insoteste pe cea decedata. O vanzoleala intre IML-Parche-Maternitate si nici un rezultat. Telefoane, interventii, plangeri. Nimic. Nimic nu se intampla daca ai ghinionul sa mori in noaptea de joi spre vineri sau in weekend. Nu se lucreaza decat in program leje vineri, iar doua zile dupa ai parte de pauza. Trebuie sa fii puternic sa rezisti unei astfel de drame si sa mai treci peste birocratia si incompetenta revoltatoare. Nu vreau sa-si inchipuie nimeni prin ce trece Mihai acum. Dar daca ne-am pune in pielea lui pentru zece secunde…ce-am face? Eu cred ca i-as strange de gat pe medici si pe cei de la IML. As incepe cu doctorii de la Giulesti, cei care par momentan vinovatii principali atat pentru moarte tinerei, cat si pentru tampenia de a nu atasa fisa medicala in acel dosar. Este ingrozitor sa astepti o bucata de hartie langa cadavrul sotie aflat in frigider. Daca acestea documente nu ajung (si nu au ajuns pana la arele 17.00), Mihai trebuie sa astepte pana luni. De ce dracu se intampla asa ceva doar in Romania? Fara sa ne gandim la tarile din lumea a treia. Suntem in Europa cica. Suntem de fapt intr-un imens spital pentru nebuni, in care un ministru se bucura la tuica si carnati, in care mortii nu pot fi ingropati crestineste pentru ca…lipseste o hartie, in care…se intampla cele mai multe lucruri incredibile din lume. UPDATE: Au ajuns hartiile de la Giulesti, dar nu mai sunt cei de la IML. Li s-a terminat programul pe azi. Autopsia este programata pentru luni. Este…ceva de groaza.
DUMNEZEU SA O IERTE PE NATALIA!

Acum ma rog doar ca baietelul sa traiasca, sa supravietuiasca unei drame tulburatoare. Si mai sper ca Mihai sa reziste in fata acestei nedreptati. Nu ma refer la idiotii care incurca sau uita hartiile, ci la moartea Nataliei.

UPDATE: O colega mi-a povestit de o ruda ca medicii de la Maternitatea Giulesti sunt ca niste macelari. Ruda ei a venit taiata ca la abator dupa operatia prin care a nascut. Incep sa ma gandesc tot mai serios la malpraxis in cazul Nataliei. Astept aici sau pe www.reportervirtual.ro toate cazurile suspecte pe care le stiti de la Maternitatea Giulesti. Vedeti ca pe site-ul meu exista o categorie „Trimite articol”.

6 răspunsuri

  1. La aceasta adresa este publicat un prim episod din ciclul „Sarlatanismul in medicina”: http://www.rostonline.org/rost/iul-aug2007/sarlatanismul.shtml

  2. […] 14, 2007 Filed under: viaţa nudă — mezeinelli @ 1:24 pm în blogul lui Tiberiu Lovin: Cu ochii la putere […]

  3. Natalia a murit datorita INCOMPETENTEI si NESIMTIRII unor cadre medicale de la maternitatea Giulesti in frunte cu doctorita care o avea in grija si cu doctorul care se afla de garda in noaptea de miercuri spre joi. ACESTIA NU MAI AU CE SA CAUTE IN SISTEMUL MEDICAL ROMANESC. LOCUL LOR ESTE IN PUSCARIE.

  4. Cu mare intarziere am aflat de aceasta incredibila tragedie. Nu pot gasi cuvinte pentru a exprima ceea ce simt. Mihai Ionescu si Natalia sint oameni pe care am avut privilegiul sa ii cunosc. Oameni buni si plini de curaj. Oameni care nu au facut rau nimanui. Ce se intampla pe lumea asta nu e drept….nu e decat un aleatoriu stupid care ne incearca nedrept credinta in Bunul Dumnezeu.
    Tiberiu, draga, desi nu ne cunoastem, imi permit sa-ti multumesc din inima pentru ceea ce ai facut pentru colegul tau Mihai. Sunt sigur ca esti un om caruia as fi onorat sa-i strang mana. Intrucat nu mai am posibilitatea de a comunica direct cu Mihai Ionescu (din vina mea), am marea rugaminte de a-i transmite pe aceasta cale cele mai sincere sentimente de compasiune din partea mea si a familiei mele. Asa cum spunea si Mihai, Natalia a fost insasi viata, un om bun, frumos, plin de curaj si optimism. Dumnezeu s-o odihneasca in pace si sa aibe in paza lui pe copilul ei si pe nedrept prea incercatul Mihai.
    As dori din toata inima sa-l ajut pe Mihai daca exista aceasta posibilitate, fie doar si numai financiar.

    Cu multumiri pentru oportunitatea de a scrie randurile de fata,

    Virgiliu Nicolescu
    0720234543

  5. I urma cu cateva zile am insotit o prietena foarte apropiata in maternitatea Panait Sarbu. Ceea ce vreau sa va spun , nu este legat de prietena mea care din fericire a fost o norocoasa, ci legat de diverse situatii la care am fost martora in acel spital. Inca sunt socata, m-a marcat foarte tare…Sunt mamica, am nascut in maternitatea Elias un copil sanatos cu un medic extraordinar care m-a facut sa traiesc nasterea ca pe o experienta minunata…Insa…aceste cateva zile petrecute in maternitatea Panait Sarbu m-au socat…Limbajul vulgar al cadrelor medicale, tipetele disperate ale femeilor care aduceau pe lume copii, durerea fizica a unei femei de care nu ii pasa nimanui si care dupa ce isi simtise copilasul miscand cu cateva ore inainte de a-l naste, a sfarsit prin a-l naste mort. Pardon…”oprit in evolutie”…Sunt dezgustata, sunt trista, am sufletul plin de durere…nu inteleg de ce nu putem fi umani, Nu inteleg de ce nu putem acorda femeii-mama ajutorul necesar. De ce suntem brute?De ce nu ne doare? As fi vrut sa fac ceva, sa strig, sa tip, sa fac ceva…Un singur lucru mi-a umplut sufletul de bucurie: sectia de neonatologie. Sunt acolo oameni extraordinari, oameni care stiu sa se daruiasca.

Lasă un răspuns

