Cel mai tare jurnalist de investigatii (III)

Daca vreti sa aveti o imagine completa, trebuie sa cititi la categoria media si celaltele articole numite „Cel mai tare jurnalist de investigatii”. Pe scurt, Emilia Sercan, seful departamentului investigatii de la Evenimentul zilei, este ridicata in slavi in revistuta penibila Domo (marca Ringier, doar de circulatie interna). Mai mult, ea si-a arogant niste campanii facute de altii. Replica este data de seful departamentului reporteri speciali de la Evz, repectiv Calin Cosmaciuc, un jurnalist cu adevarat bun. Acesta a postat un mesaj naucitor chiar aici pe bloguletul meu. El dezvaluie…Va dau mesaju’: „Tibi, tata, citeste cu atentie articolul. Asa vei afla ca personajul nostru de poveste este si autoarea >. Cea mai puternica astfel de campanie a fost >. La care am lucrat foarte multi de la EVZ, de la Catalin Prisacariu pana la tine, Munteanu, subsemnatul, Tatiana Dabija, Laurentiu Mihu si altii. Nu e prima oara cand aud prin EVZ ca personajul ….>. Cel mai bine se poate verifica pe site-ul www.evz.ro, dand o cautare pe >, in perioada ianuarie-februarie 2006. Eu insumi am facut asta, zicandu-mi ca poate am luat-o razna si nu mai tin bine minte. Ei bine, tineam foarte bine minte, asa ca am o rugaminte la toti cei care credeti ca >: ganditi-va bine daca, de fapt, oamenii aia nu au alunecat pe gheata sau erati si voi pe acolo cand li s-a dat, pe buna dreptate, un mare branci.
Sure, romanul de doi lei cu sherlock putem sa-l luam si altfel, dupa cum imi povestea cineva cu functie prin Ringier: uneori, multinationalele au nevoie de mituri, pe care le fabrica. Asta asa, ca sa luam si, conform unei reguli de baza, parerea partii acuzate. Fiindca, dupa cum stiti cu totii, in asemenea cazuri de vina sunt cei care cresc prin curte tot felul de…personaje”. Sunt impresionat de curajul lui Calin de o infrunta pe Emilia, care poate iesi linistita la pensie de la Evz, pentru ca Razvan(red sef) nu a observat ca ea a produs mai nimic. Singurii care au facut ceva in ultimii ani sunt altii. O parte a plecat, alta parte a ramas. Aia mai mica. Din pacate, ce in ce mai putini oameni buni raman. Si Emilia este unul dintre cei care conduc la aceste plecari, dar este doar un pion (unul important). Greseala nu este a ei ca nu reuseste sa fie un reporter bun de investigatii si nici un sef asa cum trebuie. Vinovati sunt cei care-i permit acest lucru. Cred ca nu merita sa scriem mai mult. Ar fi pierdere de vreme. Lucrurile nu se schimba oricum. Si sa fim seriosi ca nu de la niste mesaje pe blog.

28 răspunsuri

  1. Nu m-a intrebat nimeni nimic, dar imi dau si eu cu parerea, pentru ca simt nevoia si pt ca de asta sunt blogurile. 🙂
    Daca merita cineva titlul/supranumele/whatever de „cel mai bun ziarist de investigatii de la evz”, ala e calin. Dincolo de orice criterii subiective, asta e adevarul. Adevarul meu. Proba definitorie: seria despre oligarhii rusi (in colaborare cu Mihai Munteanu- celalat ziaristdin varful ierarhiei asteia). Punct.

  2. De acord:). Din pacate, noi stim asta, nu insa si cei care conduc Evz. Pararea mea este ca ziarul a devenit un fel de magazin zilnic. Si o spun cu regret. Putem remarca deschiderile interesante gen „A iesit salata”(mare eveniment!:)..) sau „Atentie la paine”. Sunt si altele de acest gen. Penibile pentru un ziar care a fost Evz, unul de referinta si de care se temeau candva oligarhii:). Acum, intra in panica doar cei care manca paine si nu au stiut ce pericol reprezinta:). Aceasta serie de articole despre Emilia Sercan nu le-am dorit musai ca un atac la adresa ei, cu toate ca merita. Este doar inca un semnal de alarma despre starea presei din Romania, domeniu care are o singura directie de libertate absoluta: pe net. Aici nu exista sefi buni sau prosti, nu exista cenzura si nici interventii ale amicilor/rudelor/cunostintelor din preajma sefilor/patronilor. Aici poti scrie absolut ceea ce simti, ceea ce in alta parte nu ar fi putut fi publicat. „Traiasca netul in care m-am nascut!”, ar fi refrenul unei melodii bune:). Ca berea vine de la sine, daca este cazul si dorinta.

  3. salut din nou
    Buna, Oana. Si tu ai lucrat la seria cu matusa Tamara si am uitat sa mentionez asta, sper sa nu te superi. de fapt, sunt mult mai multi care au lucrat.
    cred ca mihai e foarte bun pe investigatii si il admir pentru asta (el e cel mai bun de la evz), iar amindoi avem potential sa fim si mai buni. adevarul e ca facem o superechipa si ne completam foarte bine, lucru foarte rar daca ne uitam in jur. in fond e o meserie in care mai toti suntem orgoliosi, individualisti si uneori egoisti si asta ne poate costa. nu neaparat azi, ci maine.
    altfel, restul sunt lucruri >. io chiar m-am plictisit sa discut pe tema asta, fiindca mai rau ma enervez. partea cu rasul am cam depasit-o.
    nu cred in predictia lui tibi cu comasarea celor 2 departamente de la evz. pe bune, n-are niciun sens.
    v-am lasat, ma duc la treaba, pe teren.( blogul e ca un espresso, parca ai mai sta un pic….o sa-mi faca si eu unul, in citeva saptamini. ). dupa cum vezi, tibi, nu am plecat de la evz, dar, ai dreptate, m-am gandit de multe ori. pa

  4. Precizare: poate(sigur?) nu se intelege din cele trei „articole” ale mele si comentariile postate ca Sercan si-a asumat (in revista Domo) o campanie legata de Adrian Nastase, serial la care au lucrat cei pomeniti de Calin. Si mult-mult mai putin ea. Nu rasfoiesc ziarul sa vad cate articole a scris, daca a facut acest lucru sau a semnat pe munca altora doar pentru ca a venit cu o mini-informatie, dar s-a trecut prima la semnaturi(ca-i femeie?nu. pentru ca era si este sef). A doua precizare: nu stiu daca va pleca Calin de la evz, dar postarea sa de aici ii va atrage sanctiuni. Sunt convins ca nu se va trece cu vederea. Si in picioare nu va ramane decat un singur om:Emilia Sercan, Misses Holmes din Domo.
    A treia precizare: nu vad alta solutie decat comasarea departamentelor, care are oameni cat pentru o sectie. Poate ma insel, dar asta-i viitorul pe care-l vad daca va fi sanctionat/retrogradat/demis Calin.
    A patra precizare: Parca-mi pare rau ca am dezvoltat acest subiect. Este pacat de cativa oameni de acolo, care chiar muncesc cu pasiune si vor un ziar tare, asa cum a fost candva. Pana la urma, am gresit si m-am bagat in oala altora. Nu puteam trece cu vedere asemenea anomalie asa-zis jurnalistica, iar pe blogul meu eu sunt stapan:).
    Iar daca ma enervez il si sterg:)). Din fericire, am destui cititori-amici-colegi care vor sa ma citeasca aici. Ar fi urat sa le iau portia de libertate absoluta pe care o impart aici.Gratis.

  5. Pai, bre, acu’ inteleg io de ce a strambat Ionescu din nas cand a fost vorba sa ma duc si io la EVZ. Era mai tare culoare blond-roscat a Emiliei decat satenu’ meu de atunci… 😀

  6. culoarea, pardon! Si blonda SRL eram io, Hurdubaia!

  7. Stiti ce cred eu despre toata povestea asta? E o schema relativ simpla. Madam Sercan cred ca se iubeste cu Mister Ionescu. Pe, sub si printre birouri. Parerea mea. Pai altfel nu-mi explic cum rezista femeia asta intr-o publicatie cum este EVZ. Sincer. Carevasazica, ma laud cu articolele scrise de altii (colegii mei, de altfel), public un material scris de mine despre mine (penibil!!!!!!!!), iar sefu’ meu nu zice nik. Si, iata, inca sunt aici! Sunt sef si mi se rupe ca altii ma blameaza si ca aud pe la colturi ca sunt o ziarista de doi bani! Pai sunt doua variante. Prima ar fi ca seful meu crede in mine si este convins ca sunt un jurnalist de exceptie, iar a doua…se subintelege. Am pomenit mai sus de ea. Oare care sa fie varianta corecta? Hmmm…..Voi ce credeti?

  8. mda… sa analizam. pai: domo e o, cum s-a zis, o publicatie interna a ringier. scopul ei este dublu: pe de o parte, sa provoace zizanie intre colegii de la aceeasi publicatie:))) (atunci cind unul dintre ei e asa de laudat intr-un articol) si, pe de alta parte, sa aduca oameni de la o publicatie ringier dintr-o tara x in atentia colegilor lor de trust din alte tari (y, z, q etc). deocamdata, prima tinta a fost atinsa cu acest articol despre miss holmes (cel cu zizania), iar a doua probabil ca va fi atinsa oricum. a doua tinta, insa, nu prea conteaza pentru noi, cei de aici, ca ne doare fia basca ce o sa creada un redactor de la o publicatie ringier din thailanda despre miss holmes. sa revenim, deci, la prima tinta: provocarea zizaniei intre colegii de la aceeasi publicatie. asadar: o fi bine, o fi rau? ca unul care am lucrat acolo, o spun sec: nu ma (mai) intereseaza, m-am detasat complet. ce pot spune, insa, e ca domo, fiind o publicatie interna a trustului ringier, e croita dupa tiparele PR-ului. or, se poate constata asta si din articolul referitor la miss holmes. iar despre PR, numai de bine, ca sa zic asa, mai ales daca e asumat… totul e, insa, sa nu fie grosolan.

  9. Aici am vrut sa cenzurez mesajul, dar nu ma bag. Ma refer la o posibila relatie Emilia-Razvan. De ce? Nu cred ca Razvan, care este un barbat bine si inteligent, poate ceda tentatiei de a se incurca in asa hal cu o subalterna si aceea …care nu este nicio miss, nici macar la liceu:). Poate o fi fost. Dar nu am cenzurat pentru ca blogul meu este absolut liber. Toata lumea scrie ce vrea, chiar si Emilia. Am asteptat un mesaj de la ea si astept cu mare placere. Totusi nu este chiar oi ziarista de doi bani:). Nu spun de cati, ca eu nu as arunca banii pe asa ceva:)). De ce? Lista-i lunga. Cea de motive. Ma opresc la doua.
    1. Nu ma atrage ca femeie (chiar daca nu asta era criteriu:))). In plus, am una acasa superba.Nu va dau poza ca mi-o cauta oligarhii sa o rapeasca:).
    2. Nu ma atrage nici ca ziarist, pentru ca are un stil absolut banal. Pararea mea si a multor colegi de breasla. O mai barfeste lumea pentru ca i se pare chiar ca-i Miss Sherlock Holmesc.
    la final, am sa o plagiez pe Oana Dobre: Punct.
    Cu PS (sa fiu original totusi). Nu cred ca personajul merita mai mult atentie decat i-am dat. Se transforma in victima (ca atunci cand plangea prin birouri ca o urmaresc unii si razvan scria editorial pe tema asta…parca) si va scrie un editorial despre noi cei de aici. Na, ca i-am dat ideea! Scrie Emilia, scrie, chiar daca nu ai talent nici la editoriale. Nu ma razbun pe prostiile tale, ca ar fi pacat. Mie nu mi-ai facut decat bine:). Ti-l doresc si tie. Dar este slaba soro, imi pare cu I’m sorry ca-ti zic aici:). Ti-am spus-o si in fata, ca doar nu ma apuc eu de tremurat ca oligarhii:)). Vai ce mai tremura saracii, cred ca le sar sudorile din cauza hohotelor de ras. Pe scurt: daca o mai bag in seama va spune ca sunt invidios pe succesul ei de a aparea intr-o revista de uz intern, fapt care nu a reusit decat sa-i amuze pe colegi(nu stiai? Iti spun. Cred ca si tu ai remarcat ca a fost un articol penibil). Acum o stiu cei care mananca si la bufet. Din tot trustul! Impresionant:).Sa trecem la lucruri serioase:).Inchei definitiv subiectul Emilia Sercan, chiar daca sutele de cititori imi spun ca de mult asteptau sa-i dea cineva peste nas. Chiar ca o fac celebra dupa aia si eu nu castig nimic la afacerea asta:)). Hai sa-i terminam pe oligarhi, ca astia chiar merita atentia noastra. Asadar va invit la vot: NU.

  10. Blondutzo, adica sa inteleg ca eu am nimerit peroxidu’ care trebuia? :)))))

  11. Asa se pare! Io, pe atunci, eram cam satena, de ce nu mi-o fi trecut prin cap sa-mi iau o peruca? :))

  12. should I change my hair? or maybe the gender? 😉

  13. Am lucrat si eu cateva luni sub „lumina” Sercancei si din pacate m-am lamurit cat de adevarata e in cazul ei expresia: „vorba dulce cur viclean, caracter de moldovean”. Toata ziua sta pe google si pe indaco si de acolo se impauneaza cu realizarile colegilor. Nu cred ca e in stare sa coordoneze nici macar o grupa de gradinita, cu atat mai putin o sectie de la un ziar ca evz. Tin minte ca in perioada in care lucram la un material despre cele 24 de tablouri scoase din tara de Regele Mihai in 1947 m-a intrebat foarte „interesata”: „dar El Greco asta-i valoros”. Fara comentarii, nu-i asa?

  14. Parerea mea, nene Lovin, ca tot ma trasesi de urechi ca nu scriu pe blogu’ tau, este ca astfel de oameni, de care tot vorbiti voi aici, isi fac imagine prin prisma faptului ca se vb de ei. ia nu-i mai baga in sema! cum e si vorba, „las sa vb de mine, ca daca vb, insemna ca sunt important”. asa ca…mr. Lovin, nu esti mai prejos decat ea. esti mai bun… PROFESIONAL. sa nu ti-o iei in cap da? sa pui mana la lucru. uite! ca sa te simti mai bine am sa-ti spun un lucru pe care stiu ca deja il stii 😀 femeile urca pe scara erarhica prin mai multe metode si fiecare o face pe pielea ei. ori esti buna, ori darnica, ori taci si esti umil. asa ca… astept comentariile tale acide si amanuntele picante.
    te pup

  15. Multumesc, doamna. Nu am vrut insa sa ajung aici, adica sa-mi spuna cineva ca sunt mai bun ca ea. Ea nu exista in calcul atunci cand vreau sa ma compar cu un jurnalist de investigatii. Nu mi s-a parut ok sa te lauzi cu faptele altora si sa permiti sa te transforme un coleg intr-un monstru sacru in investigatii. 1. Nu este cazul. Si restul punctelor ar duce spre aceeasi idee ca la primul:). Nu are insa niciun rost sa continuam discutia pe seama acestui personaj. Si asa am regrete ca am facut-o sa sufere. Eu sunt mai milos. Si oricum ea nu are nicio vina. Nu stie ce face. Are insa o singura calitate si asta-i remarcabila pentru oricine o cunoaste: rautatea. Dovezi au avut cei care au lucrat/lucreaza cu ea si cred ca si cei care au citit aici vor lua seama. Am eu un prsentiment ca-n curand. Sange!Razbunare! Adtea sunt cuvintele care-i rasuna in capusor. Noi inchidem insa capitolul si o lasam sa-si faca treaba linistita.

  16. Ce-aveti, fratilor? Pareti niste muieri plangacioase, toti. N-o cunosc personal pe Emilia Sercan, dar foarte multa lume din presa (nume mari, nu ca voi) mi-au laudat-o.
    Nu va mai smiorcaiti atat si lasati aerele de mari jurnalisti, ca nu sunteti. Spunea unul dintre voi ca asteptati raspunsul Emiliei: nu meritati un raspuns la astfel de abjectii. Lasati oamenii sa-si faca treaba, nu mai aruncati cu noroi numai pentru ca sunteti voi niste frustrati. Ca alta concluzie nu se poate trage din comentarii mitocanesti legate de fizicul ei. Nu aveti alte argumente si apelati la badaranii. Astept cenzura 🙂

  17. Te-am cenzurat, domnule Lucian!:)) Ce bine le spui matale..Bibicule.Toata lumea are ceva cu ea. Invidia, soro:). Doar la chestia cu fizicul nu ai nimerit-o.Nu asta era subiectul si nici nu a descris-o nimeni.Exista fotografii pentru cine este curios. Si aici am cenzurat, recunosc.Am primit una care nu o avantaja si nu i-am dat drumul. Iti reamintesc ca subiectul este inchis.

  18. tiberiu lovin este…(cenzurat pentru ca animalul injura)

  19. :)) Mafiotule sau mafioato…ce ai zis matale in gand: scriu pentru bobor si dau in fabrici si uzine ceea ce inseamna ca apare automat?
    1. Daca ar fi dorit, „jegul” de mine ar fi putut sa-ti blocheze aberatia pentru ca eu administrez blogul meu asa cum am chef .
    2. Am mai recunoscut pe forumuri: este adevarat ca scriu la comanda cititorilor. Oamenii astia chiar vor sa stie adevarul si povesti interesante, multe dintre ele in exclusivitate. Din fericire, nu lucrez pentru un coltuc de paine, ci chiar traiesc decent.
    3. Nu am sanse la vulcanizare pentru ca nu ma pricep. Da-mi alta solutie:), dar sa nu implice decat efort telectual, ca-s cam batran si nu duc la chestii fizice.Deocamdata raman in presa pentru ca sunt asa de BUN ca mori de invidie:).
    4. Fratele meu nu prea se pricepe la plante medicinale si nici nu a apucat sa scrie in 16 ani de presa despre asa ceva. Poti sa dai o cautarea pe orice motor de cautare sa-i vezi articolele.Da clasa!Culmea:): a fost si premiat.
    5. Ti-am publicat comentariul idiot pentru ca la mine nu exista cenzura, ci doar autocenzura.

  20. […] dragii mei (via blogreview). Ca Florian Bichir ar pleca de cotidianul editat de Ringier pe fondul scandalului produs in redactie de Emilia Sercan. In care aflam (atat in posturi, cat si in subsoluri) ca Emilia […]

  21. 6. am avut dreptate la punctul 5 ca sa stergi mesajul. „la mine nu exista cenzura”. ba uite ca exista. sau nu faci fata unei discutii cu mine?

  22. Sunt niste REGULI la mine pe blog. Stii sa citesti? Am vazut si pe alte bloguri. Este o chestie de bun simt. Atat timp cat discut cu o persoana nu am nicio problema. Nu pot insa sa vorbesc cu un anonim care-si ia numele de e-mail tiberiulovinmafiotu@caca.com si foloseste proxy pentru a nu fi depistat. Asa curaj ai? Mergi la dr si vezi de boli, de dragoste(din info unei hack cica suferi de scurt timp). Vezi ca exista si psihologi.Oricum, 99% dintre comentarii au fost semnate de cei care stiu situatia. Si pot fi depistati usor dupa nume si prenume. Pe cand tu vorbesti aiurea, fara argumente. Deci te tai automat daca nu spui cine esti. Este si greu sa-mi inchipui. O singura persoana a fost atacata in trilogie si nimeni nu a sarit sa o apere, ci sa confirme si mai si. Hai ca dau bere la cei care ghicesc cine-i in spatele mesajului semnat „mi-a sters mesajul” sau „mafiotul”.

  23. hai ca asta de sus e un mesaj bun. nu l mai sterge si pe asta. apropo, mai prestezi la vreun ziar in bucuresti, sau esti somer?

  24. ia uite ma asta sta online si sterge…

  25. ce ai mai vrea tu sa afli cine ti a stricat week endul….nu ti ai dat seama cine sunt?

  26. Nu mi-ai stricat weekend-ul(apropos…asa se scrie) si nici nu-s curios. Pamantul este plin de obsedati si de nebuni. Crezi ca-mi pasa de unul in plus sau in minus? Daca nu ai ce face…stai si scrie-mi.
    Ai pus o intrebare inteligenta ca Pana lui Basescu: ati votat? Tu ce zici: lucrez sau lucrez?:) Deocamdata tu lucrezi pentru mine;).

  27. ce tare e baiatu asta ma! si ce nume frumos are! is fanu lui!aham!:)))))))))lovine tata esti cel mai tare!lovine! (am pastrat doar partea fara injuraturi. merci)

  28. Am si eu o problema.Daca tot sunteti ziaristi de investigatii……La intreprinderea unde lucrez eu(Electrocentrale Bucuresti SA) a functionat pana la finele anului 2004 un CAR(casa de ajutor reciproc) a salariatilor.Prin manevre numai de ei stiute fostul consiliu de administratie al acestuia a falimentat CAR-ul lasand cu „buza umflata” peste 200 de oameni cu sume cuprinse intre 200 si 1500 RON.Per toatal tzeapa este estimata chiar de politie la peste 100.000 RON.S-a intocmit dosar penal imediat.Desi am venit cu avocat care a facut demersuri catre toate structurile din politie,procuratura,etc.si s-a platit si expertiza contabila absolut necesara in astfel de cazuri(care autoritatile ar fi trebuit sa o platesca) nici pana in ziua de azi nu s-a rezolvat cazul.Suntem purtati dintr-o parte in alta fara nici un rezultat.Avocatul spune ca cei vinovati au relatii in politie sau procuratura si „trag de timp” pana se va prescrie cazul.V-as fi recunoscator daca ati putea sa-mi dati o mana de ajutor.
    Cu stima,
    Tudor.

Lasă un răspuns

